Deklaracja dostępności
Oświadczenie w sprawie dostępności
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Obornikach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony pcpr.powiatobornicki.pl
Data publikacji strony internetowej: 09.04.2020
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 06.03.2024
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28.03.2025
Deklaracja sporządzona na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 oraz program WAVE
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić mejlowo pcpr@powiatobornicki.pl lub telefonicznie 61 29 73 126.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
PCPR w Obornikach mieści się w budynku parterowym Starostwa Powiatowego w Obornikach przy ul. 11 Listopada 2a, 64-600 Oborniki (wejście główne od ul. Kopernika).
Miejsca parkingowe: Przed głównym wejściem do budynku wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Miejsce parkingowe jest bezpłatne, prawidłowo oznakowane (koperta), pomalowane na niebiesko. Pies asystujący: Do siedziby PCPR i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Wejście do budynku: siedziba PCPR mieści się w budynku parterowym. Do budynku jest jedno główne wejście. Wejście wyposażone jest w szerokie drzwi, które umożliwiają wjechanie wózkiem. Drzwi nie otwierają się automatycznie, trzeba otworzyć je ręcznie. W razie potrzeby istnieje możliwość rozłożenia dodatkowego skrzydła drzwi. Wszystkie korytarze pozwalają na poruszanie się na wózku. Tuż przy wejściu (pierwsze stanowisko) znajduje się punkt obsługi. Z głównego holu korytarzem dojść można do biura Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności – pokój nr 9 i obsługi w ramach rehabilitacji społecznej – pokój nr 10. Na końcu głównego korytarza tuż przy wyjściu ewakuacyjnym znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością. W toalecie zamontowany jest przycisk do wzywania pomocy. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabosłyszące. Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących na tablicach informacyjnych. Informacja o rozmieszczeniu pomieszczeń znajduje się za drzwiami wejściowymi na ścianie po prawej stronie.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego online.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych